Απάτη της VW οδηγεί στην κατάρρευσή της παγκόσμια – στην Ελλάδα είναι Τρίτη

3

volkswagen-vw-ss-1920

Το τρομακτικό 23% της κεφαλαιακής της αξίας (13 δις δολάρια) έχασε σε λίγες ώρες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VolksWagen αφού υποχρεώθηκε να παραδεχτεί ότι πουλούσε στην αγορά αυτοκίνητα με ειδικό λογισμικό που ξεγελούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντάς τες πολύ χαμηλότερες. Η αμερικανική εταιρία πιστοποίησης ανακάλυψε το λογισμικό μετά από 6 χρόνια και ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της στην Αμερική. Στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε η VW ο CEO Martin Winterkorn όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει αντίστοιχο λογισμικό και στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη απάντησε «δεν έχω διαθέσιμα τα απαραίτητα στοιχεία»… Το διαβάσατε πουθενά στην Ελλάδα αυτό;

 

Οι τρομακτικές απώλειες για την Γερμανική εταιρία θα είναι ακόμα μεγαλύτερες όταν θα επιβληθούν τα πρόστιμα των αμερικανικών αρχών τα οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάνουν ακόμα και τα 18 δισεκατομμύρια.

Η κεφαλαιοποίηση της VW μετά την αποκάλυψη:

vw

Η απάτη βρίσκεται σε ένα ειδικό λογισμικό που ήταν εγκατεστημένο στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας το οποίο αναλάμβανε να κλέβει τα δεδομένα στις μετρήσεις εργαστηρίων τυποποίησης προκειμένου να εμφανίζεται ότι οι εκπομπές ρύπων είναι εντός των ορίων για την αμερικανική αγορά. Ωστόσο μετά από μετρήσεις που έγιναν εκτός εργαστηρίου από ανεξάρτητη εταιρία μετρήσεων αποδείχτηκε ότι τα στοιχεία δεν είχαν καμία σχέση με τα δηλωμένα. Τελικά μετά από μια σειρά ερευνών η VW αναγκάστηκε τελικά να παραδεχτεί ότι είχε εσκεμμένα εγκαταστήσει το λογισμικό αυτό γνωρίζοντας ποιος ήταν ο σκοπός του.

Το Αμερικανικό Πρακτορείο Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε ότι η VW με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρήγαγαν 40 φορές περισσότερη μόλυνση από το επιτρεπτό όριο. Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε εντολή στη VW να αποσύρει 482.000 μοντέλα δικά της και της Audi κατασκευασμένα από το 2009 κι έπειτα.

Πρόκειται για τα Jetta (2000-2015), Beetle (2009-2015),  Golf (2009-2015), Passat (2014-2015) καθώς και το Audi A3 (2009-2015), όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

VW: Τα κάναμε θάλασσα

O Γενικός Διευθυντής του αμερικανικού τμήματος της εταιρείας, Μαϊκλ Χορν, στις πρώτες δηλώσεις του ήταν ευθύς. «Τα θαλασσώσαμε», τόνισε σε εκδήλωση παρουσίασης του νέου μοντέλου Passat. «Η εταιρεία μας ήταν ανέντιμη με την EPA, τις υπηρεσίες της Καλιφόρνια και όλους εσάς. Πραγματικά, τα κάναμε θάλασσα»

Υπογράμμισε επίσης ότι η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επανακάμψει και θα δεχθεί τις όποιες τιμωρίες.«Πρέπει να επισκευάσουμε τα αυτοκίνητα για να είμαστε σίγουροι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ξανά. Αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι εντελώς αντίθετη στις αρχές μας.» Συμπλήρωσε ότι «είμαστε αποφασισμένοι να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας Θα πληρώσουμε ό,τι χρειαστεί»

Έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ζητεί ο Σαπέν

 

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μισέλ Σαπέν, ζήτησε να διενεργηθεί έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Φαίνεται απαραίτητο. Πρέπει να το κάνουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε ο Μισέλ Σαπέν προσθέτοντας ότι και οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τεθούν υπό εξέταση, αν και όπως είπε δεν έχει λόγο να πιστεύει πως γαλλικές εταιρείες αυτοκινήτων δρούσαν με τον ίδιο τρόπο.

 

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι οι αρμόδιες αρχές θα ερευνήσουν αν η Volkswagen AG χειραγώγησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη.

 

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, έκανε λόγο για επιπτώσεις που θα έχει το σκάνδαλο στη «δικαιολογημένα εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», ενώ εκφράζονται φόβοι για απολύσεις και κάμψης των εξαγωγών της Γερμανίας.

 

«Η ζημιά στην εικόνα της VW θα είναι ακριβή, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα, θα απειληθούν θέσεις εργασίας», υποστήριξε ο Γερμανός οικονομολόγος M. Fratzscher μιλώντας στη Bild. «Τα ενδεχόμενα πρόστιμα είναι το λιγότερο», ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας να περιοριστούν οι ζημιές καθώς η VW υπήρξε πάντα η καλύτερη διαφήμιση των προϊόντων που κατασκευάζονται στη Γερμανία.
Ο Ελληνικός παράγοντας

Η δημοσιογραφική κάλυψη της τεράστιας αυτής υπόθεσης που μπορεί ακόμα και να οδηγήσει στην πλήρη κατάρρευση ενός από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς κολοσσούς είναι για μια ακόμη φορά αστεία στα ελληνικά ΜΜΕ. Βλέπετε η διαφημιστική δαπάνη των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι από τις μεγαλύτερες και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τις καρδιές των πελατών τους.

Η υπόθεση πάντως είναι πρωτοσέλιδη σε όλα τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ Ευρώπης και Αμερικής.

thepressproject.gr

Σχετικά Με Το Συντάκτη

N.

3 Comments

  1. Pingback: Απάτη της VW οδηγεί στην κατάρρευσή της παγκόσμια – στην Ελλάδα είναι Τρίτη | Ώρα Κοινής Ανησυχίας

  2. Πετρος Τ on

    Πρινα απο λίγες μέρες αποκαλύφθηκε οτι το ηλεκτρονικό κλείδωμα των VW και άλλων ειναι εξαιρετικά ευκολο στη παραβίαση. Οταν το ανακάλυψαν Ολλανδοι και Βρετανοί ερευνητές το 2012 και απευθύνθηκαν στις εταιρίες να διορθώσουν το προβλημα, η VW απάντησε με ασφαλιστικά μετρα για να “πνιξει” τη μελέτη. Ηταν σαφώς πιο οικονομικό από το να φτιαξουν το προβλημα και ας κλέβαν τα οχήματα του κόσμου…
    http://arstechnica.com/security/2015/08/researchers-reveal-electronic-car-lock-hack-after-2-year-injunction-by-volkswagen/

  3. Στα πρωτα μοντελα αμμεσου ψεξαζμου βενζινης Golf 5 υπαρχει NOx sensor με αυτονομο controler κατω απο το αυτοκινητο.

    Σημείωση, οι κινητήρες FSI παράγουν παρα πολυ αυξημενους ρύπους NOx σε σχεση με συμβατικους κινητηρες που είναι πολύ ποιό επιβλαβείς αλλα το κρατος δεν εχει θεσπίσει ανώτατο όριο.

    Στα εν’ λογο αυτοκίνητα, οι NOx αισθητήρες χαλουσαν εντός εγγύησης. Αρχικα η VW τους άλλαζε στην εγγύησης. Όταν κατάλαβαν οτι το πρόβλημα ηταν πολυ ποιό μεγάλο απο οσο νόμιζαν και θα χριαζοταν να αλλαξουν 1~2 φορες NOx sensor σε καθε αυτοκίνητο εντος εγγύησης, εκαναν software update και απενεργοποίησαν τον αισθητήρα ή αύξαναν τα threshold limits, με αποτέλεσμα οι ρύποι NOx να αυξηθούν δραματικά. Αρα, το πρόβλημα δεν είναι μόνο με τους κινητήρες diesel της VW…

Αφήστε Ένα Σχόλιο

5 − one =

Simple Share Buttons