Ελλάδα

Συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων από το υπουργείο παιδείας

By N.

June 09, 2021

Ρεπορτάζ της Αυγής κάνει λόγο για μπαράζ συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων, έτσι ώστε να δημιουργηθεί πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά.

Τα οργανικά κενά στην εκπαίδευση υπερβαίνουν τις 20.000, σημειώνει ο τ. αιρετός του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου του υπουργείου Παιδείας Νεκτάριος Κορδής.

Πρόκειται για μια κίνηση που θα λειτουργήσει ως μοχλός υπονόμευσης των δημόσιων σχολείων, καθώς η κυβέρνηση, γνωρίζοντας τα τεράστια οργανικά κενά που θα υπάρξουν από τη νέα σχολική χρονιά, προσπαθεί με κάθε τρόπο να συμμαζέψει… τα ασυμμάζευτα.

Συμπλέοντας με τον Πισσαρίδη

Αυτές οι επικείμενες παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας έρχονται σε απόλυτη σύμπλευση με τις προτάσεις της περιβόητης έκθεσης Πισσαρίδη για την Παιδεία, οι οποίες, στην ουσία, προωθούν τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή σχολικών μονάδων, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, καθώς και τη σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με συγκεκριμένους «εκπαιδευτικούς στόχους».

Μάλιστα αναφέρει πως το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου / καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στον ΟΟΣΑ και αυτό οφείλεται -όπως ισχυρίζεται η έκθεση- στο μικρό μέγεθος των τάξεων στην ελληνική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, πρόκειται για «εγκληματικό σχέδιο», καθώς, εν μέσω πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας, αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη ικανοποιώντας τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα φέρει συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων δημιουργώντας ακόμα ένα ρίσκο για την υγιεινή και την ασφάλεια μαθητών και καθηγητών και ακολουθώντας τον δρόμο της υπονόμευσης του δημόσιου σχολείου.

Ωστόσο, αυτές οι προωθούμενες «μεταρρυθμίσεις» δεν είναι καινούργιες. Υπενθυμίζεται ότι η τέως υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου είχε προχωρήσει σε 1.933 συγχωνεύσεις σχολείων κατά το σχολικό έτος 2011-2012, πράγμα που προκάλεσε σφοδρότατες αντιδράσεις στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και στα κόμματα της αντιπολίτευσης. Αυτό έφερε αλυσιδωτές συνέπειες, καθώς είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει μείωση και στις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών.

Με χιλιάδες κενά η νέα σχολική χρονιά

Ίσως είναι και μια προσπάθεια του αρμόδιου υπουργείου να καλύψει τα χιλιάδες κενά που καραδοκούν με την έναρξη των σχολείων τον Σεπτέμβριο, καθώς οι φετινές συνολικές αποχωρήσεις από όλη την εκπαίδευση ήταν 6.603, σύμφωνα με τα στοιχεία του τ. αιρετού του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου του υπουργείου Παιδείας Νεκτάριου Κορδή. Μάλιστα, όπως αναφέρει σχετικά με τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών, «από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ξεπερνούν κατά πολύ τις 46.000, τη στιγμή που οι ενεργοί αναπληρωτές της τρέχουσας χρονιάς είναι 44.100. Είναι προφανές ότι η χρόνια αδιοριστία και οι αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών έχουν δημιουργήσει σοβαρά κενά και, φυσικά, αναδεικνύουν -επιτακτικά- την αναγκαιότητα μαζικών μόνιμων διορισμών. Τα οργανικά κενά σε όλη την εκπαίδευση ξεπερνούν κατά πολύ τις 20.000, ενώ τα επίσημα κενά που δόθηκαν για τις μετατάξεις είναι 15.700 σε όλη την εκπαίδευση».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «το ελάχιστο που θα έπρεπε να γίνει ήταν η πραγματοποίηση των 10.500 μόνιμων διορισμών εντός του 2021. Δυστυχώς, η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιμένει στην υλοποίηση μόνο των 5.250 μόνιμων διορισμών το καλοκαίρι(;) του 2021. Είναι προφανές ότι σε απόλυτους αριθμούς -ακόμη και αν οι 5.250 διορισμοί γίνουν έγκαιρα, τον Αύγουστο- ο Σεπτέμβριος θα μας βρει με πάνω από 45.000 κενά! Για να ανοίξουν τα σχολεία, θα χρειαστούν τουλάχιστον 40.000 προσλήψεις αναπληρωτών τον Σεπτέμβριο».