Από τα Νυχτερινά Λύκεια στα Ειδικά Σχολεία, η εκπαίδευση σε απόγνωση

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι  κυβερνητικές αποφάσεις, είτε νομοθετώντας όπως η υπουργός παιδείας που την περασμένη εβδομάδα είχε την τιμητικής της, είτε μέσω ΚΥΑ με στόχο την αναχαίτιση της πανδημίας, έχουν αντίκτυπο πρωτίστως στους πολίτες και ειδικότερα στους πολίτες “β΄ κατηγορίας”. Και μιλάμε για “β’ κατηγορία” πολιτών αφού έτσι βλέπει η ΝΔ δια της υπουργού της Νίκης Κεραμέως, τόσο τους μαθητές Εσπερινών Λυκείων, όσο κι εκείνους που φοιτούν σε Ειδικά σχολεία.


Όπως διαβάσαμε σε ρεπορτάζ του AlfaVita, τόσο μαθητές Εσπερινού Λυκείου, όσο και η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) έστειλαν επιστολές στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας και την ίδια την Νίκη Κεραμέως, θέτοντας την σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και κάνοντας εκκλήσεις ζητώντας τα αυτονόητα.

Νυχτερινά Λύκεια

Ανοικτή επιστολή των μαθητών του Εσπερινού ΓΕΛ Πολυγύρου, προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Οι μαθητές διαμαρτύρονται για τις ξαφνικές αλλαγές, εν μέσω σχολικής χρονιάς, που φέρνει το Νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες στη Βουλή.

Η θέσπιση της ενιαίας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, όπως αναφέρουν οι μαθητές, θα οδηγήσει σε έναν κατ’ ουσία αποκλεισμό των μαθητών των Εσπερινών Γενικών Λυκείων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η επιστολή των μαθητών

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, κ. Νίκη Κεραμέως,

Το εσπερινό λύκειο είναι ένας θεσμός που δίνει μία δεύτερη ευκαιρία στους πολίτες που δεν είχαν τη δυνατότητα ή δεν κατάφεραν, εξαιτίας απροσπέλαστων δυσκολιών στη ζωή τους, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ως γνωστόν το μαθητικό δυναμικό των εσπερινών σχολείων είναι εργαζόμενοι με πλήθος υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα ο χρόνος για μελέτη, ανατροφοδότηση ή στοιχειώδη ξεκούραση να είναι για εκείνους πρακτικά ανύπαρκτος. Για να μπορέσουν επομένως να αντεπεξέλθουν στο πλήθος των υποχρεώσεών τους, οικογενειακών και οικονομικών, είναι απαραίτητο να συνεχιστεί και η στήριξη από την πλευρά της Πολιτείας ως κοινωνικού θεσμού.

Το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ : «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» έχει φέρει τα σχολεία μας αντιμέτωπα με μια αδιέξοδη πραγματικότητα και γι’ αυτό θα θέλαμε να ακουστεί και η δική μας άποψη:

Είμαστε ενήλικες μαθητές, βιοπαλαιστές και μαχητές της καθημερινότητας με δίψα για μάθηση.

Η Πολιτεία με το ειδικό ποσοστό εισαγωγής ,το 1% επιπλέον των θέσεων, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους των Εσπερινών Γενικών Λυκείων, εδώ και χρόνια αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητές τους και το δικαίωμά τους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως, με το νέο Σχέδιο Νόμου φαίνεται όχι μόνο να καθίσταται ανέφικτη η δυνατότητα αυτή, αλλά να διακυβεύεται ακόμη και η ίδια η ύπαρξη και βιωσιμότητα των σχολείων μας.

Δίχως να λαμβάνονται καθόλου υπ’ όψιν οι ιδιαίτερες κοινωνικές αλλά και οικονομικές συνθήκες των μαθητών και μαθητριών των Εσπερινών Σχολείων, προτείνεται κοινή εξεταστέα ύλη για τα Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια και ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο αγνοώντας τις ιδιαίτερες συνθήκες του μαθητικού μας δυναμικού.

Κυρία Υπουργέ, κ. Κεραμέως,

ακόμη και αυτή την ύστατη ώρα παρακαλούμε, ακούστε και σταθείτε και στη δική μας φωνή:

  • Όχι στην θέσπιση της ενιαίας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα οδηγήσει σε έναν κατ ουσίαν αποκλεισμό των μαθητών των Εσπερινών Γενικών Λυκείων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση .
  • Όχι στον αιφνιδιασμό μεσούσης της σχολικής χρονιάς που διώκει και αφανίζει την εσπερινή εκπαίδευση.
  • Μην κλέβετε τα όνειρά μας για το δικαίωμα στη μόρφωση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση .
  • Μην κλέβετε τα όνειρά μας για μια μόρφωση με αξιώσεις που τόσα χρόνια έχουμε στερηθεί.
  • Έχουμε δικαίωμα σ’ αυτό το όνειρο.
Το 15μελες Μαθητικό Συμβούλιο του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Πολυγύρου Ν. Χαλκιδικής

Τα Ειδικά Σχολεία

Σε απόγνωση οι εκπαιδευτικοί, μετά από τα συνεχή σήματα κινδύνου στα οποία η κυβέρνηση δεν έδωσε καμιά σημασία, αποφάσισαν απεργία σε όσα λειτουργούν σε κόκκινες περιοχές, καθώς κινδυνεύει η η υγεία χιλιάδων εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κάνει έκκληση στην κυβέρνηση να επανεξετάσει, την ύστατη αυτή ώρα, ειδικά και μετά τις καιρικές προβλέψεις, τις αποφάσεις της καθώς η κατάσταση σε πολλές περιοχές είναι δραματική.

“Ζητάμε να συμπεριληφθούν στο μέτρο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και οι ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων για τις περιοχές όπως ορίζονται κάθε φορά από τους αρμοδίους”

Η ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο, που εκπροσωπεί τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να σας εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τον αποκλεισμό των ΣΜΕΑΕ από τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν στις 9/10/2021 για την προστασίας της δημόσιας υγείας και περιλαμβάνουν την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πλην των Ειδικών Σχολείων στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου.

Διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον και η υγεία χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και των οικογενειών τους.

Επί σειρά μηνών, έχουμε επισημάνει προς όλους τους υπευθύνους με επιστολές ότι τα ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου κι έχουμε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα για τη διασφάλιση των μέγιστων συνθηκών προστασίας των εργαζομένων και των μαθητών μας.

Σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της εθνικής επιτροπής εμβολιασμού οι μαθητές/τριες ΣΜΕΑΕ ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου. Η πραγματικότητα ωστόσο που βιώνουμε όλοι όσοι εργαζόμαστε στην Ειδική Εκπαίδευση, απέχει από τις αποφάσεις, οι οποίες εδώ και μήνες έχουν αφήσει εκτεθειμένους μαθητές και εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα:
  1. Τα Ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τη λίστα, η οποία αναρτάται καθημερινά στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ με τα στοιχεία των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων. Πρόσφατο παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας το οποίο έχει φθάσει σε μία μόλις εβδομάδα στα 16 κρούσματα.
  2. Οι μαθητές δεν φορούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία μάσκα και δεν είναι εύκολο να τηρήσουν αποστάσεις και μέτρα προστασίας υγιεινής.
  3. Πολλοί μαθητές μας παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω και άλλων υποκείμενων νοσημάτων επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας.
  4. Στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες αδυνατούν να τηρήσουν τις αποστάσεις. Αναλογιστείτε τι συμβαίνει όταν τα καιρικά φαινόμενα δεν επιτρέπουν την παραμονή τους σε εξωτερικούς χώρους και δεν επαρκούν εσωτερικοί χώροι προαυλισμού.
  5. Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί συνάδελφοι συνωστίζονται σε ένα χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δε διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο.
  6. Οι οδηγίες που προβλέπονται εκτός από τη μη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους μαθητές είναι οι οδηγίες που αφορούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών δομών. Δεν έχει προβλεφθεί η χρήση αδιάβροχης ποδιάς και δεν έχει δοθεί τέτοιος εξοπλισμός ή και πολλές μάσκες για να μπορούν να τις αλλάξουν, ακόμα και σε ειδικότητες, όπως το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, οι οποίες εργάζονται στην αυτοεξυπηρέτηση, τουαλέτα, σίτιση κ.α. των μαθητών και η επαφή με βιολογικά υγρά είναι αναπόφευκτη.
  7. Οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν καθώς Το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό των σχολείων έρχεται σε επαφή με όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες.
  8. Το ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει εναλλαγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα τμήματα ανά μία διδακτική ώρα και οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε πολλά τμήματα του κάθε σχολείου.
  9. Οι μαθητές/τριες συγχρωτίζονται στα σχολικά λεωφορεία και τα ταξί, χωρίς ορθή (ή με απουσία) χρήσης μάσκας καθώς προσέρχονται από διαφορετικούς Δήμους και σε πολλές περιπτώσεις και από διαφορετικά σχολεία.
  10. Από τη στιγμή που ΟΛΑ τα άλλα σχολεία είναι κλειστά στις συγκεκριμένες περιοχές, οι συνάδελφοι αναγκάζονται να πάρουν άδειες ειδικού σκοπού, με αποτέλεσμα να τίθεται σοβαρό ζήτημα λειτουργίας του σχολείου και εφαρμογής του ημερήσιου προγράμματος.
  11. Τα μέτρα που ισχύουν για τις δομές του Υπουργείου Εργασίας για τα άτομα με αναπηρία, είναι διαφορετικά δεν εφαρμόζονται στα δημόσια ειδικά σχολεία. Αποδείξαμε κατά την αναστολή λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, το προηγούμενο έτος, ότι μπορεί να εφαρμοστεί εξ αποστάσεως εκπαίδευση και υποστήριξη μαθητών και οικογενειών. Σας παρακαλούμε, όπως διερευνήσετε τις συνθήκες και τα μέτρα που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, κατά τις οποίες εφαρμόζεται η συμπεριληπτική εκπαίδευση και τα τμήματα ή σχολεία έχουν πολύ μικρότερο μαθητικό πληθυσμό με διαφορετικές κτηριακές συνθήκες και πρόγραμμα. Θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητα την προάσπιση της ανθρώπινης ζωής και τη διασφάλιση της Υγείας όλων μας!

Δεν αρνηθήκαμε να πράξουμε το καθήκον μας, όλο αυτό το διάστημα στηρίζουμε αδιάλειπτα τους μαθητές μας, ωστόσο δεν μας μένει καμία λύση από την απεργία.

Κάνουμε έκκληση να επανεξετάσετε, την ύστατη αυτή ώρα, ειδικά και μετά τις καιρικές προβλέψεις, τις αποφάσεις σας καθώς η κατάσταση σε πολλές περιοχές είναι δραματική. Ζητάμε να συμπεριληφθούν στο μέτρο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και οι ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων για τις περιοχές όπως ορίζονται κάθε φορά από τους αρμοδίους.

Για τους παραπάνω λόγους σας γνωστοποιούμε ότι το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αποφάσισε την κήρυξη απεργίας για τους εργαζόμενους ΕΕΠ ΕΒΠ, καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας για τις περιοχές που επιβάλλεται η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Τρίτη 16/2/2021.

 

Μοιραστείτε.

Αφήστε ένα σχόλιο