Δημοσιεύουμε την επιστολή της Διευθύντριας & του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων ως απάντηση σε επιστολή που δημοσιεύσαμε στις 19.92017
Κύριοι,
Σε μια δημοκρατική κοινωνία μπορεί βέβαια ο καθένας να δημοσιεύει τις απόψεις και τα επιχειρήματά του. Όσα όμως αναφέρονται στην επιστολή των κ.κ. Μαυρουδάκη και Λαζαρίδη εναντίον του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων μέσω της συγκεκριμένης ιστοσελίδας είναι σαφώς ψευδή, ανυπόστατα και προσβλητικά για το σχολείο και την προσωπικότητα καθενός από εμάς.
Στο σχολείο μας ισχύει κανονισμός που έχει εκπονηθεί με βάση τον προτεινόμενο από τη Σύμβουλο που έχει την παιδαγωγική του ευθύνη. Μοιράστηκε σε όλους τους γονείς και επιστράφηκε ενυπόγραφα από τους περισσότερους. Στη συνέχεια συζητήθηκε στα συμβούλια της τάξης σε όλο το σχολείο και έτσι επικυρώθηκε από όλους. Το θέμα λοιπόν της εξεζητημένης ένδυσης ή κόμμωσης οφείλει να συμπορεύεται με τις αναφορές του κανονισμού του σχολείου, όπως και όλα τα άλλα θέματα και οι παρατηρήσεις, οι οποίες γίνονται στο χώρο του σχολείου, αλλά αυστηρά και μόνον σε προσωπική βάση. Οι συστάσεις λοιπόν προς τους μαθητές αποβλέπουν στην τήρηση τού κανονισμού αυτού που – όπως και οι νόμοι σε μία πολιτεία- εκπονήθηκε με σκοπό να τηρηθεί. Είναι επίσης δικαίωμα κάθε μαθητή να επιλέξει ένα άλλο σχολείο στο οποίο θεωρεί ότι δεν ισχύουν αντίστοιχοι κανόνες. Σύμφωνα με τις καταγραφές του Μαθητολογίου, από το 2011 έως και σήμερα (χρόνια θητείας της κ. Κατσαμπούρη) στις ενδιάμεσες τάξεις, εκτός των μαθητών που μετοίκησαν ή πήγαν σε πρότυπα ή ιδιωτικά σχολεία, έφυγαν για άλλα όμορα σχολεία εννέα μαθητές (τρείς εξ αυτών έμειναν στην ίδια τάξη και οι γονείς προτίμησαν για λόγους παιδαγωγικούς να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον και δύο εξ αυτών είναι τα παιδιά των κ.κ. Μαυρουδάκη και Λαζαρίδη), ενώ αντίστοιχα ήρθαν από άλλα σχολεία στο ίδιο χρονικό διάστημα σαράντα εννέα μαθητές. Στα χρόνια αυτά (2011-2017) ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε περίπου κατά 50%. Από από πού προκύπτει λοιπόν η μαρτυρία των ΔΕΚΑΔΩΝ διαρροών;
Νομίζουμε επίσης ότι είναι άξιο να αναφερθεί ότι στο σχολείο μας σήμερα φοιτούν πενήντα δύο μαθητές που χρήζουν εξατομικευμένης προσέγγισης (και ακόμη δεν έχουν προσκομίσει όλοι οι γονείς τα χαρτιά των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου) εκ των οποίων οι είκοσι τρεις παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ οι υπόλοιποι είκοσι εννέα πιο σύνθετα θέματα. Σημειωτέον ότι στα γειτονικά Γυμνάσια φοιτούν δέκα και τριάντα αντιστοίχως. Γιατί άραγε οι γονείς ακόμη και από άλλες περιοχές ζητούν να φοιτήσουν τα παιδιά με κάποιες επιπλέον δυσκολίες στο σχολείο μας αν το κριτήριο δεν είναι το θετικό και υποστηρικτικό κλίμα; Ένα ερώτημα πραγματικά άξιο να απαντηθεί.
Όσον αφορά τις «τιμωρητικές πρακτικές», αυτές έχουν για παιδαγωγικούς λόγους αντικατασταθεί με τις συνέπειες των πράξεων, διότι, όπως λένε οι υπογράφοντες την «διαμαρτυρία», σε κάθε δικαίωμα αντιστοιχεί κι ένα καθήκον και οι έφηβοι είναι αρκετά μεγάλοι ώστε να ασκούνται στο καθήκον του σεβασμού απέναντι στον εαυτό τους, στο χώρο του σχολείου, στους άλλους και στις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Ο δε «καταιγισμός των αποβολών στην ημερήσια διάταξη» που περιγράφεται έχει ως εξής: σε σύνολο 296 μαθητών την περσινή σχολική χρονιά δόθηκαν δέκα αποβολές για σημαντικά θέματα, όπως επακριβώς καταγράφονται στα αρχεία του σχολείου και όπως προβλέπει ο κανονισμός. Σε ζητήματα δε εμφάνισης, στα έξι χρόνια που η κα. Κατσαμπούρη είναι Διευθύντρια, οι παρατηρήσεις είναι σε επίπεδο σύστασης και δεν υπάρχει καμία τιμωρία γι΄ αυτό.
Στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων καταρτίζουν λεύκωμα με σχόλια των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου που πρόκειται να αποφοιτήσουν. Οι περσινοί μαθητές (σε ποσοστό 99%) έγραψαν ότι στο Γυμνάσιο πέρασαν τα καλύτερα χρόνια της σχολικής ζωής τους. Την προηγούμενη δε χρονιά σε ανώνυμη αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας από τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου κατά την αποφοίτησή τους, την οποία ζήτησε η κ. διευθύντρια γι’ αυτήν και το σχολείο με σκοπό την ανατροφοδότηση και βελτίωση, οι κριτικές ήταν πολύ θετικές (σε ποσοστό 98%). Άραγε ποιο λόγο είχαν αξιολογήσουν τόσο θετικά το σχολείο αφού και ανωνυμία υπήρχε και οι ίδιοι αποφοιτούσαν ;
Στο θέμα της «δια βίου Διευθύντριας», θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι στα έξι χρόνια της θητείας της κ. Διευθύντριας στο 2ο Γυμνάσιο, για τρίτη συνεχή φορά επιλέχτηκε, στο τελικό σύνολο 213 υποψηφίων Διευθυντών δέκατη έκτη, λόγω αυξημένων τυπικών προσόντων και θετικής αξιολόγησης με ποσοστό 96% από το Σύλλογο των Καθηγητών και όχι από «κληρονομικό δικαίωμα». Επί της θητείας της επίσης, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των μελών του Συλλόγου Γονέων, με τον οποίο όλα τα χρόνια και με όλες τις Διοικήσεις η συνεργασία υπήρξε άριστη.
Τέλος, εντύπωση προκαλεί τόσο το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι γονείς ουδέποτε διατύπωσαν αντίθεση για κάποιο θέμα που αφορούσε το σχολείο -ούτε καν όταν ζήτησαν την μετεγγραφή των παιδιών τους -καθώς και το ότι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας ουδόλως ασχολήθηκε με την αλήθεια των όσων αναφέρονται από τους γονείς.
Το σχολείο μας προφανώς είναι ένα δημοκρατικό σχολείο, γιατί σημείο αναφοράς του σε κάθε δράση του είναι η ελευθερία, η δημοκρατία ,ο σεβασμός και η κριτική στάση ζωής. Είναι επίσης δημοκρατικό, γιατί είναι ένα σχολείο για όλους, καθώς παρέχει ποικίλες ευκαιρίες για να ανακαλύψει ένας μαθητής τις κλίσεις του και τα ενδιαφέροντά του, για να βρει το δρόμο του. Έτσι τα παιδιά συμμετέχουν σε Προγράμματα και εκδηλώσεις χωρίς να είναι υποχρεωμένα και με μεγάλη χαρά. Οι δε καθηγητές δεν «διεκπεραιώνουμε» το έργο μας αλλά καταθέτουμε την ψυχή μας και πασιφανή απόδειξη είναι το ότι εργαζόμαστε όλοι σχεδόν εκτός ωραρίου με προγράμματα – τυπικά ή άτυπα- πολιτιστικά, ψυχαγωγικά, αθλητικά κ.α. (νομίζω ότι είναι περιττή η ακριβής αναφορά, αλλά αν χρειαστεί είναι στη διάθεσή σας η λίστα των δραστηριοτήτων του σχολείου που ξεπερνάει κατά πολύ το μέσο όρο των συνηθισμένων σχολείων ) με μόνο στόχο το όφελος των μαθητών και από το υστέρημα του χρόνου μας και της προσωπικής μας ζωής. Πώς, βέβαια, ένα περιβάλλον φόβου και τρομοκρατίας συσπειρώνει περισσότερα από τα δύο τρίτα των μαθητών, όπως συνέβη κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, σε εθελοντικές δραστηριότητες και μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου με συντονίστρια ή συμμετέχουσα, την «πρωτεργάτρια», κατά την άποψη των συγκεκριμένων γονέων, του κλίματος που περιγράφουν είναι ερώτημα προς απάντηση! Ο ίδιος Σύλλογος επίσης έχει καταφέρει οι μαθητές μας, μέσα στο υποτιθέμενο αρνητικό και ασφυκτικό κλίμα που περιγράφεται, να έχουν πλήθος διακρίσεων στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας, της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και μέσα στο ίδιο κλίμα να σαρώνουν διακρίσεις και πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς ποίησης και λογοτεχνίας, ζωγραφικής κ.λ.π. Τέχνη και δημιουργικότητα συνάδουν άραγε σε ένα σχολείο με το κλίμα που περιγράφεται και μάλιστα με τόσες επιτυχίες;
Συνοψίζοντας , θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το σχολείο προσπαθεί καθημερινά όχι μόνο μέσα από την προβλεπόμενη ύλη αλλά και μέσα από τις ΔΕΚΑΔΕΣ( και αυτή τη φορά είναι αληθινό ) δραστηριότητες που προσφέρει, ώστε τα παιδιά μας να κάνουν τη διαφορά στην κριτική σκέψη, την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την ανθρωπιά, τον αλτρουισμό και όχι τη διαφορά στην εμφάνιση, δηλαδή στο «είναι» και όχι στο «φαίνεσθαι»
Η Διευθύντρια
και ο Σύλλογος Καθηγητών του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων