Η Γερμανία κατασκόπευε δημοσιογράφους των BBC, Reuters και NYT

0

Δημοσιεύμα του Spiegel

Yπηρεσία πληροφοριών της Γερμανίας (BND), σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, κατασκόπευε δημοσιογραφούς μέσων ενημέρωσης ξένων χωρών, όπως του βρετανικού τηλεοπτικού δικτύου BBC, της αμερικανικής εφημερίδας New York Times και του πρακτορείου Reuters.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα η BND παρακολουθούσε από το 1999 τουλάχιστον 50 νούμερα τηλεφώνου, φαξ ή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημοσιογράφων ή συντακτικών ομάδων. Το γερμανικό περιοδικό σημειώνει πως είναι άγνωστος ο χρόνος που το παρέμεινε ενεργό το δίκτυο παρακολούθησης. «Εικάζουμε πως δεν είναι πλέον ενεργό, όμως δεν είμαστε βέβαιοι», ανέφερε ο δημοσιογράφος του Spiegel Μάρτιν Κνόμπε όταν ρωτήθηκαν από το Γαλλικό πρακτορείο για την υπόθεση.

Στον κατάλογο των υποκλοπών βρίσκονται «πολλές δεκάδες» νούμερα τηλεφώνων δημοσιογράφων που εργάζονται για λογαριασμό του BBC στα γραφεία του στο Λονδίνο ή το Αφγανιστάν, όπως επίσης και στην ομάδα σύνταξης διεθνών ειδήσεων, το BBC World, γράφει το Der Spiegel, επικαλούμενο «έγγραφα» τα οποία περιήλθαν στη γνώση του. «Απογοητευτήκαμε όταν μάθαμε αυτές τις καταγγελίες», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος τύπου του BBC.

Υπό παρακολούθηση ήταν και το νούμερο τηλεφώνου της αμερικανικής εφημερίδας New York Times στο Αφγανιστάν, όπως και τα κινητά και δορυφορικά τηλέφωνα του πρακτορείου Reuters στο Αφγανιστάν, στο Πακιστάν και τη Νιγηρία, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα. Τα έγγραφα που περιήλθαν στην κατοχή του Der Spiegel «δεν καλύπτουν το σύνολο των πρακτικών παρακολούθησης της BND, αλλά μονάχα ένα μέρος. Γι’ αυτό ακριβώς ο κατάλογος ΜΜΕ δεν είναι ενδεχομένως πλήρης», διευκρίνισε ο Κνόμπε.

tvxs.gr

Σχετικά Με Το Συντάκτη

N.

Αφήστε Ένα Σχόλιο

two × 2 =

Simple Share Buttons