Blair Peach, Southall, 23/04/1979

0

Από τον Veron

«Αυτό είναι ένα από τα μεγάλα αναπάντητα ερωτήματα, αλλά θυμάμαι αυτήν την αίσθηση του φόβου, είχε να κάνει με το γεγονός ότι δεν μπορούσα να δω τα πρόσωπα των αστυνομικών, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό συνέβαινε επειδή δεν είχαν πρόσωπα ή επειδή τα πρόσωπά τους ήταν κρυμμένα από τα κράνη καθώς έστεκαν εκεί, με σκυμμένο το κεφάλι, έτοιμοι να επιτεθούν, πολλές εκατοντάδες τώρα που μου έρχεται η εικόνα, ή ίσως απλώς τα φαντάζομαι αυτά, δεν ξέρω, η εικόνα γίνεται όλο και πιο θολή, πάντως ήταν παράξενο, νομίζω πως ήταν έτοιμοι να επιτεθούν σε κάποιο πλήθος, με τα γκλομπ στο χέρι, να διαλύσουν κάποια διαδήλωση ή κάτι τέτοιο, στην πραγματικότητα ξέρω από πού προέρχονται οι εικόνες αυτές, είναι γιατί διάβασα το άρθρο του Νταγκ στο ΝΜΕ για τον Μπλερ Πιτς, κι αυτά που έγιναν στο Σάουθχολ… » (Coe, 2001).

Ο Blair Peach (25 March 1946 – 23 April 1979) ήταν Νεοζηλανδός. Εγκαταστάθηκε το 1969 στο Λονδίνο, όπου και εργαζόταν ως δάσκαλος στο Σχολείο Φοίνιξ στο Ανατολικό Λονδίνο. Υπήρξε δραστήριο μέλος του τοπικού παραρτήματος της Εθνικής Ένωσης Δασκάλων (National Union of Teachers), του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος (Socialist Workers Party- SWP) και της Αντιναζιστικής Ένωσης (Anti-Nazi League).

Στις 23 Απριλίου του 1979 συμμετείχε σε αντιφασιστική διαδήλωση ενάντια στην προεκλογική συγκέντρωση του Εθνικού Μετώπου (National Front) στο Δημαρχείο του Southall. Η αντισυγκέντρωση πνίγηκε στο αίμα. Η αστυνομική βία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του Νεοζηλανδού δασκάλου από χτύπημα στο κεφάλι.

Συνολικά 14 μάρτυρες κατέθεσαν ότι είδαν ένα μέλος των Ειδικών Μονάδων (Special Patrol Group- SPG) να χτυπά τον Peach στο κεφάλι, προκαλώντας τα θανάσιμα τραύματα. Δεν καταδικάστηκε, ούτε καν κατηγορήθηκε κάποιος. Τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του δημοσιεύθηκε η επίσημη έρευνα της Μητροπολιτικής Αστυνομίας του Λονδίνου, στην οποία υπάρχει η γνωμάτευση ενός τουλάχιστον παθολόγου σύμφωνα με την οποία το κρανίο του Peach συνεθλίβη από ένα “ανεπίσημο” όπλο, όπλο το οποίο οι δυνάμεις καταστολής δεν ήταν εξουσιοδοτημένες να χρησιμοποιήσουν. Ο John Cass, ο επιθεωρητής που διενήργησε την εσωτερική έρευνα για τα αίτια του θανάτου του Peach, είχε ήδη αποκαλύψει ένα κρυμμένο οπλοστάσιο από ανεπίσημα όπλα στα κεντρικά της SPG: μαχαίρια, ρόπαλα, λοστούς. Εμβλήματα των Ναζί βρέθηκαν στην κατοχή ενός μέλους της SPG. H Celia Stubbs, σύντροφος του Peach και η οικογένειά του προσπαθούσαν για χρόνια να αποκτήσουν πρόσβαση στις αναφορές της Μητροπολιτικής Αστυνομίας, χωρίς αποτέλεσμα.

Το Southall είναι μια γειτονιά του Δυτικού Λονδίνου με μεγάλο αριθμό μεταναστών την εποχή των γεγονότων. Σύμφωνα με την απογραφή του 1976 το 46% των κατοίκων του είτε ήταν γεννημένοι στο Πακιστάν ή στην Βρετανική Κοινοπολιτεία, ή είχαν γονείς γεννημένους εκεί. Στην περιοχή του Southall, στις 4 Ιούνη του 1976 δολοφονήθηκε με ρατσιστικά κίνητρα ο νεαρός Ινδός Gurdip Singh Chaggar, έξω από τον κινηματογράφο Dominion. Το σινεμά Dominion χρησιμοποιούταν από την Ένωση Ινδών Εργατών για συνελέυσεις, συναυλίες και προβολές. Ο φόνος οδήγησε ασιάτες νέους της περιοχής να οργανώσουν ομάδες αυτοάμυνας εναντίον της ρατσιστικής απειλής. Προέκυψε έτσι το Southall Youth Movement, μία αυτοοργανωμένη ομάδα αντιφασιστικής περιφρούρησης.

Ο Clarence Baker ήταν ένας ακόμη σοβάρα τραυματίας της αστυνομικής βίας εκείνη την ημέρα. Ο Baker ήταν μέλος του People Unite, μουσικού  label αλλά και κολεκτίβας που είχε ιδρύσει το ρέγκε συγκρότημα Misty In Roots. Οι The Ruts ήταν επίσης μέλη της κολεκτίβας People Unite (είχαν κυκλοφορήσει και το πρώτο τους single με το συγκεκριμένο label- In A Rut, 1979). Η οργή τους για τα επεισόδια στο Southall εκφράστηκε μέσα από το κλασσικό Jah War.

Clarence Baker

No trouble maker

Said the truncheon came down

Knocked him to the ground

See the blood on the streets that day

The blood and the madness

See the blood on the streets that day

 

 

Βιβλιογραφία:

  • Coe, J. (2001). Η λέσχη των τιποτένιων. Αθήνα: Πόλις.
  • Lux, M. (2008). Anti-fascist ’77: Σύντομη Ιστορία του Βρετανικού Αντιφασισμού σε Πρώτο Πρόσωπο (1970-1980). Αθήνα: Antifa Scripta.

Σχετικά Με Το Συντάκτη

Veron

Αθήνα. Όταν δε παλεύει με τις προσωπικές αντιφάσεις προσπαθεί να περνάει το χρόνο του με διάβασμα, μπάλα, μουσική και σινεμά. Ονειρεύεται τη Λατινική Αμερική και τη Κούβα.

Αφήστε Ένα Σχόλιο

four × 3 =

Simple Share Buttons