Σχέδιο β’ – Μετά το μνημόνιο και το ευρώ

1

The Show Must Go On

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟ-ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ

του Webster Griffin Tarpley Ph.D., Tax Wall Street Party, ΗΠΑ

μετάφραση: Μιχάλης Χιωτίνης

Η Ελλάδα έχει διαπραγματευτεί καλόπιστα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αλλά αυτοί οι θεσμοί έχουν σαμποτάρει την εύρεση μίας λύσης μέσα από διαπραγμάτευση. Εξαιτίας της επικίνδυνης και αλοπρόσαλης κακοπιστίας που δείχνουν πρόσωπα όπως η Μέρκελ, ο Σόϊμπλε, η Λαγκάρντ, ο Γούνκερ και ο Ντράγκι, αλλά και η ελληνική αντιπολίτευση, η Ελλάδα πρέπει πλέον να ετοιμάσει άλλες επιλογές. Η παραμονή εντός της ευρωζώνης με λογικούς όρους θα ήταν και πάλι η βέλτιστη επιλογή. Εντούτοις, αν οι δανειστές αρνηθούν όλες τις λογικές λύσεις, η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τον εαυτό της οικονομικά. Έχει μεγάλη σημασία να φανεί ο πραγματικός ρόλος των δανειστών ως δράστες, τους οποίους και βαραίνει η ευθύνη, και στους οποίους θα απευθυνθεί η κατακραυγή για την αποβολή της Ελλάδας από το ευρώ. Οι δανειστές πρέπει να φανούν στα μάτια του κόσμου και της παγκόσμιας κοινής γνώμης ως οι φανατικοί ένοχοι, και υπεύθυνοι για όλες τις ζημιές. Χώρες εκτός Ευρώπης πρέπει να κατηγορήσουν τη Μέρκελ, τον Σόϊμπλε, τη Λαγκάρντ, τον Γιούνκερ και τον Ντράγκι, και όχι τον Τσίπρα και τον Βαρουφάκη, για κάθε αρνητική συνέπεια για την παγκόσμια οικονομία.

 

Εάν αποβληθεί από το ευρώ, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, πανομοιότυπη με την αντίστοιχη που θα επικαλείτο σε περίπτωση στρατιωτικής επίθεσης από μία εχθρική ξένη δύναμη. Η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να υποχρεωθεί να κυβερνήσει με διατάγματα (πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και παρόμοιες έκτακτες διαδικασίες).

 

Ενεργώντας υπό αυτό το καθεστώς εκτάκτων εξουσιών, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεισάγει τη δραχμή ως νόμιμο ανταλλακτικό μέσο, εάν αποβληθεί από το μπλοκ του ευρώ.

 

Εάν αποβληθεί από το ευρώ, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να κηρύξει άμεσο, μονομερές μορατόριουμ εξωτερικού χρέους, που να καλύπτει όλες τις πληρωμές κεφαλαίου και τόκων προς διεθνείς και υπερεθνικούς οργανισμούς όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προς όλες τις ξένες κυβερνήσεις και τους πολυμερείς φορείς, καθώς και όλες τις ξένες τράπεζες, τα hedge funds, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τους πιστωτές όλων των ειδών. Λόγω της συνενοχής των θεσμών αυτών στον πολυετή βιασμό της Ελλάδα, ούτε ένα λεπτό του ευρώ δεν θα δοθεί είτε από την ελληνική κυβέρνηση ή από ελληνικούς χρηματοπιστωτικούς φορείς μέχρι νεωτέρας. Ταυτόχρονα, η ελληνική κυβέρνηση είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί σε αμοιβαία καλή πίστη με τους ξένους πιστωτές σε διμερή βάση, και για κάθε περίπτωση χωριστά. Αυτή η μονομερής στάση πληρωμών θα είναι ομοιόμορφη, ομαλή, και συνολική. Σε καμία περίπτωση η ελληνική κυβέρνηση δεν θα αποδεχθεί οποιαδήποτε φόρμουλα βασισμένη στην αποπληρωμή των πιστωτών με ένα ορισμένο ποσοστό των εσόδων από εξαγωγές ή οποιαδήποτε παραλλαγή αυτού του μοντέλου. Το διεθνές χρέος της Ελλάδα αποτελεί ένα απεχθές βάρος, το οποίο προς το παρόν δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετείται. Οι πληρωμές για τα χρέη εντός της ελληνικής επικράτειας θα πρέπει να συνεχιστούν κανονικά.

 

Εάν αποβληθεί από το ευρώ, η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει άλλη επιλογή παρά να κηρύξει τραπεζική αργία για να προχωρήσει στην εθνικοποίηση όλων των εγχώριων εμπορικών τραπεζών, χωρίς εξαιρέσεις. Αυτές οι εμπορικές τράπεζες θα πρέπει να υποβάλλονται σε άμεση διαλογή-ξεκαθάρισμα, με οριστική εκκαθάριση και κλείσιμο των απελπιστικά πτωχευμένων, ενώ οι υγιείς θα πρέπει να έχουν αμέσως πρόσβαση σε άφθονη πίστωση από την Νέα Τράπεζα της Ελλάδος (βλέπε παρακάτω), και όσες μπορούν να διασωθούν θα υπόκεινται σε μια διαδικασία εξυγίανσης μέσω χρεοκοπίας και αναδιάρθρωσης. Αυτές οι εμπορικές τράπεζες θα λειτουργούν υπό τη διεύθυνση του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα έχει την εξουσία να διατάζει, με άμεση ισχύ, προσλήψεις και απολύσεις στελεχών και μελών των διοικητικών συμβουλίων. Κατά τη διάρκεια της πτώχευσης και ρευστοποίησης των απελπιστικά χρεοκοπημένων τραπεζών, τα over-the-counter παράγωγα, τα CDS, τα CDO, και άλλα παρόμοια χρηματοπιστωτικά προϊόντα θα πληρώνονται τελευταία. Οι τράπεζες θα λειτουργούν προς όφελος της γενικής ευημερίας, στην κατεύθυνση της ευρείας ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, και όχι για τα συμφέροντα μιας πλουτοκρατικής μειονότητας.

 

Ταυτόχρονα, η ελληνική κυβέρνηση θα σταθεροποιήσει το τραπεζικό σύστημα και θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη με την άμεση ενεργοποίηση ενός συστήματος εξασφάλισης των καταθέσεων, στα πρότυπα του αμερικανικού Ομοσπονδιακού Οργανισμού Ασφάλισης Καταθέσεων (Federal Deposit Insurance Corporation). Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να εκδώσει μια ειδική διακήρυξη ότι σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει μια λύση όπως στην Κύπρο με νομιμοποιημένη κλοπή από τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τις θυρίδες ασφαλείας.

 

Έλεγχοι κεφαλαίων και συναλλαγματικοί έλεγχοι πρέπει να θεσπιστούν, με διάταγμα και χωρίς προειδοποίηση. Αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να εγκατασταθούν στις τράπεζες. Μεγάλες αναλήψεις από τραπεζικούς λογαριασμούς και πωλήσεις ή μεταβιβάσεις τίτλων θα πρέπει να έχουν λάβει άδεια από το υπουργείο Οικονομικών. Εξαγωγές κεφαλαίων από την Ελλάδα θα πρέπει να έχουν άδεια από το υπουργείο Οικονομικών και θα υποβάλλονται σε ειδικό φόρο. Ειδικά μέτρα εναντίον της φυγής κεφαλαίων θα πρέπει να θεσμοθετηθούν, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής ειδικών επιθεωρητών για την αποτροπή της λαθραίας διακίνησης συναλλάγματος από στεριά, θάλασσα και αέρα. Μεταφορές μέσω εμβασμάτων, Internet, Bitcoin, hawala και όλων των άλλων συστημάτων θα υπόκεινται σε έλεγχο και έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών. Για την Ελλάδα, η εποχή της κερδοσκοπίας του “ζεστού χρήματος” θα έχει τελειώσει.

 

Η Τράπεζα της Ελλάδος θα πρέπει να κατασχεθεί, εθνικοποιηθεί, και επανιδρυθεί ως Νέα Τράπεζα της Ελλάδος. Υπό κανονικές συνθήκες, οι ενέργειες της Νέας Τράπεζας της Ελλάδος θα πρέπει να καθορίζονται από νομοθεσία που θα έχει συζητηθεί ανοιχτά και ψηφιστεί από το κοινοβούλιο. Κατά τη διάρκεια της μετά-το-ευρώ έκτακτης ανάγκης, ωστόσο, η Νέα Τράπεζα της Ελλάδος θα λειτουργεί υπό την άμεση επίβλεψη μίας ειδικής διυπουργικής επιτροπής που θα αποτελείται από τον πρωθυπουργό, τον Υπουργό Οικονομικών, και τον Υπουργό Οικονομίας. Επίσης, κατά τη διάρκεια της έκτακτης ανάγκης, η Νέα Τράπεζα της Ελλάδος θα είναι επιφορτισμένη με την υπεράσπιση και βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, και τη γενική ευημερία του λαού, με τον ταχύτερο δυνατό τεχνολογικό εκσυγχρονισμό της ελληνικής γεωργίας, της βιομηχανίας και των μεταφορών, και -σε αυστηρά δεύτερη μοίρα- με τη σταθερότητα των τιμών. Η Νέα Τράπεζα της Ελλάδος δεν θα είναι πλέον μια απλή κεντρική τράπεζα που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των τραπεζιτών, αλλά μια Εθνική Τράπεζα υπεύθυνη για την εξυπηρέτηση των αναγκών της εθνικής οικονομίας στο σύνολό της. Ένα βασικό εργαλείο στην κατεύθυνση επίτευξης αυτού του στόχου θα είναι η έκδοση φθηνών, επιδοτούμενων γραμμών πίστωσης και η αναπροεξόφληση ομολόγων με χαμηλά επιτόκια έως και 0% ετησίως, και με διάρκειες που θα κυμαίνονται μέχρι και στα 100 χρόνια (αιώνια ομόλογα), ανάλογα με τις απαιτήσεις.

 

Η Νέα Τράπεζα της Ελλάδος θα δημιουργήσει ειδικά παράθυρα δανεισμού με ένα αρχικό κεφάλαιο με το ισοδύναμο 500 δισεκατομμυρίων ευρώ σε δραχμές από σε ένα ανανεώσιμο ταμείο που θα υπόκειται σε προσαυξήσεις, όπως κάθε φορά απαιτείται, για τους εξής σκοπούς:

 

  1. Aνάπτυξη των υποδομών, με έμφαση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, και στην αναβάθμιση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία θα πρέπει να γίνουν οι μεγάλοι εμπορευματικοί λιμένες των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
  2. Προώθηση της ελληνικής ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας για την ανανέωση των εμπορικών στόλων και διατήρηση ή βελτίωση της θέσης της Ελλάδας, ως ο τέταρτος εμπορικός στόλος στον κόσμο.
  3. Υποστήριξη της ελληνικής γεωργίας.
  4. Ικανοποίηση των αναγκών των ελληνικών βιομηχανιών πετροχημικών και παραγωγής ενέργειας.
  5. Ανάπτυξη ελαφράς βιομηχανίας.
  6. Ενίσχυση του τουρισμού και της αναψυχής.
  7. Βελτίωση του συστήματος υγείας.
  8. Επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο μέσω εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  9. Χρηματοδότηση των εξαγωγών και παροχή εγγυήσεων για όλα τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες.
  10. Παροχή κεφαλαίου κίνησης και πιστώσεων για κάθε παραγωγική οικονομική δραστηριότητα η οποία παράγει ένα απτό φυσικό αποτέλεσμα μέσω παρασκευής προϊόντων και πρώτων υλών. Οι κατηγορίες αυτές θα περιλαμβάνουν τη βιομηχανία, τη γεωργία, την εξόρυξη, τις μεταφορές, τις υποδομές, τις υπηρεσίες τροφίμων, τη συντήρηση και τις επισκευές, την παραγωγή και συντήρηση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, την ηλεκτρονική, καθώς και την επιστημονική έρευνα που οδηγεί σε παραγωγικές τεχνολογίες. Καμία επιδοτούμενη μακροπρόθεσμη πιστώση από τη Νέα Τράπεζα της Ελλάδος δεν θα πρέπει να διατεθεί για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, τη χρηματοοικονομική, κλπ.

 

Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να καθοδηγούνται από μία Εγχώρια Απογραφή Πόρων. Αυτή η απογραφή θα χρησιμοποιηθεί, πρωτίστως, για να καθοριστεί το μέγεθος των ελληνικών εθνικών πόρων που διατίθενται για ένα φιλόδοξο και ταχύ πρόγραμμα ποιοτικής σύγχρονης κατοικίας για τον ελληνικό λαό. Κατά γενικό κανόνα, η πίστωση για την κατασκευή κατοικιών θα πρέπει να διατεθεί από τη Νέα Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι το σημείο όπου δεν θα υπάρχουν άνεργοι ή αποθαρρυμένοι εργάτες στον τομέα των κατασκευών, και όλοι οι υλικοί πόροι θα αξιοποιούνται πλήρως. Το ίδιο ισχύει και για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, την κατασκευή σχολείων, νοσοκομείων, πανεπιστημιακών κτιρίων, κυβερνητικών κτιρίων, βιβλιοθηκών, και τα λοιπά.

 

Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει επίσης να οργανώσει μια σειρά διακρατικών συμφωνιών ανταλλαγής εξ’ ολοκλήρου εκτός του συστήματος του ΔΝΤ-ΠΟΕ για τη διασφάλιση επαρκούς εφοδιασμού σε πετρέλαιο, άνθρακα, ηλεκτρική ενέργεια, βασικά είδη διατροφής, φαρμακευτικά προϊόντα και άλλες απαραίτητες προμήθειες για την ευημερία του ελληνικού λαού.

 

Πρέπει να επιδιωχθεί η χρηματοδοτική στήριξη για την Ελλάδα από όλες τις διαθέσιμες πηγές από το Πεκίνο ως τη Μόσχα και την Ουάσιγκτον, με απολύτως καμία ιδεολογική προκατάληψη. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ζητείται η βοήθεια των φιλικών κρατών για τους σκοπούς της εξουδετέρωσης “παρδαλών επαναστάσεων”, πραξικοπημάτων, αποσταθεροποιήσεων, και άλλων ταραχών, ως αυτές μπορεί να προκύπτουν.

Σχετικά Με Το Συντάκτη

N.

Simple Share Buttons