Πόσο «αντιριζοσπαστικό» είναι να φωτογραφίζεις την τρόικα;

0

troika-e1438721303573

Τρεις φωτορεπόρτερ κι ένας δημοσιογράφος οδηγήθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης στην ΓΑΔΑ, με την «κατηγορία» ότι βρίσκονταν σε σημεία του κέντρου της Αθήνας όπου φυλάσσονταν από την αστυνομία «με σκοπό να αποτραπεί οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια σε βάρος προσώπων και εγκαταστάσεων».

Όπως ανακοίνωσε η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας αλλά και οι προσαχθέντες από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατά τη διάρκεια των ελέγχων γνωστοποιήθηκε εξ αρχής η ταυτότητά τους, με την επίδειξη των απαραίτητων δημοσιογραφικών εγγράφων.

Παρόλα αυτά, όλοι τους οδηγήθηκαν στην ΓΑΔΑ, μόνο και μόνο για να σταματήσουν τη δουλειά τους. Δηλαδή να φωτογραφήσουν ή να καταγράψουν με οποιονδήποτε άλλο (νόμιμο) τρόπο, κάποιον από τους απεσταλμένους της τρόικας-κουαρτέτου των δανειστών οι οποίοι συναντώνται αυτές τις μέρες με τους υπουργούς της κυβέρνησης της πρώτης φοράς αριστερά.

Με ανακοίνωσή της η αστυνομία διαπίστωσε ότι οι φωτορεπόρτερ και ο δημοσιογράφος έλεγαν την αλήθεια, κι έτσι δεν χρειάστηκε να πράξουν κάτι παραπάνω. Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση ζήτησε την «κατανόηση των εκπροσώπων των ΜΜΕ καθώς οι ενέργειες των αστυνομικών […] εντάσσονται στο πλαίσιο της αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας και πραγματοποιήθηκαν με σεβασμό στην προσωπικότητα των ατόμων και το δημοσιογραφικό λειτούργημα»

Η ανακοίνωση της αστυνομίας καταλήγει λέγοντας ότι «Ακόμα κι αν ορισμένοι κρίνουν άστοχη ή υπερβολική τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, η Ελληνική Αστυνομία διαβεβαιώνει τους πολίτες ότι σε κάθε περίπτωση θα γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά τους, πάντοτε όμως εντός του πλαισίου του κράτους δικαίου και της νομιμότητας».

Η προσαγωγή φωτορεπόρτερ έγινε την ώρα που σε διάφορα σημεία της πόλης διεξάγονται οι διαπραγματεύσεις για την οριστικοποίηση του τρίτου μνημονίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μετά από απαίτηση της ελληνικής πλευράς οι συναντήσεις των υπουργών δεν γίνονται στα υπουργεία τους, αλλά στο ξενοδοχείο Χίλτον στην Αθήνα. Εκεί, δηλαδή, που διαμένουν οι εκπρόσωποι των δανειστών-«θεσμών». Εξαίρεση αποτέλεσε μέχρι στιγμής το υπουργείο Εργασίας.

Προφανώς και η κοροϊδία της μη εμφάνισης δανειστών στα υπουργεία συνιστά πολιτικό σανό για όσους νομίζουν ακόμη ότι η αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει τον έλεγχο της κατάστασης κι εξακολουθεί να τάσσεται υπέρ της άποψης ότι η «τρόικα τελείωσε» και μαζί της «τέλειωσαν» και οι ταπεινωτικοί έλεγχοι των υπουργών στα γραφεία τους.

Η ψευδαίσθηση αυτή θα ήταν πολύ αστεία, αν δεν ήταν τόσο τραγική. Στο μυαλό της κυβέρνησης, οι ελεγκτές των δανειστών βρίσκονται κλεισμένοι σε ένα ξενοδοχείο και οι υπουργοί δεν τους συναντούν κουβαλώντας μαζί τους τα στοιχεία που απαιτούν, αλλά λευκές κόλλες χαρτί και μερικά πολύχρωμα αυτοκόλλητα, όπως αυτά που μας έβαζε η δασκάλα στο δημοτικό όταν γράφαμε σωστά την ορθογραφία.

Παράλληλα, οι δρόμοι του κέντρου της Αθήνας φυλάσσονται από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις επειδή υποτίθεται ότι απειλείται η ζωή των υπαλλήλων της τρόικας που δεν κυκλοφορούν έξω, παρά μόνο αν θέλουν να πιουν κάνα ποτό στην πλατεία Καρύτση.

Εδώ όμως δημιουργείται το εξής μεγάλο ερωτηματικό. Πώς είναι δυνατόν να προσαγάγονται φωτορεπόρτερ που προσπαθούν να καταγράψουν μια πιθανή επίσκεψη απεσταλμένων των δανειστών σε ένα υπουργείο, και η αστυνομία στην επίσημη ανακοίνωσή της να επικαλείται τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας στο κέντρο της πόλης;

Η απάντηση είναι προφανής. Η πρώτη φορά αριστερά δεν θέλει επ’ ουδενί να δείξει στον κόσμο ότι οι κραυγές της για το τέλος της τρόικας και των εξευτελιστικών ελέγχων στα υπουργεία, ήταν κι αυτό ένα ψέμα που τελείωσε μετά το δημοψήφισμα. Μια ακόμη απάτη όπως αυτή του βαφτίσματος της τρόικας σε «θεσμοί», μόνο και μόνο για να ταΐσει την αριστερή ματαιοδοξία μιας ομάδας ανθρώπων οι οποίοι μέρα με τη μέρα αποδεικνύουν πόσα επικίνδυνα ψέματα είπαν για να καρπωθούν την εξουσία.

Στην περιορισμένη τους πολιτική ευφυΐα, η ανυπαρξία φωτογραφικού ή οποιουδήποτε άλλου υλικού από τις επισκέψεις των δανειστών στα υπουργεία, συνεπάγεται την επιβεβαίωση του μάταιου σχεδίου τους να πείσουν την κοινή γνώμη ότι κρατούν τις υποσχέσεις τους και συνεχίζουν να αγωνίζονται για μια καλύτερη συμφωνία σε κάποιο πολυτελές δωμάτιο του ξενοδοχείου Χίλτον.

Μια θεωρία για γέλια αλλά και για κλάματα ταυτόχρονα. Πόσω μάλλον αν πάμε λίγες μέρες πίσω και θυμηθούμε τί πραγματικά αποκάλυψε ο Γιάνης Βαρουφάκης σε εκείνο το περίφημο σχέδιο του για «χακάρισμα» του TAXIS: Την πλήρη πρόσβαση των δανειστών στα φορολογικά στοιχεία κάθε πολίτη αυτής της χώρας.

Είναι τραγελαφικό να νομίζει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι, κρατώντας τους δανειστές μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και κλείνοντάς τους ραντεβού στο Χίλτον, θα καταφέρει να πείσει τον κόσμο πως κανείς δεν μπορεί να μπει στα αριστερά τους υπουργεία για να «κάνει κουμάντο». Γιατί στην πραγματικότητα δεν έπαψε ποτέ εδώ και πέντε χρόνια να ελέγχει τα πάντα.

Η απόφαση να απομακρύνονται, μέσω της ΓΑΔΑ, οι ενοχλητικές παρουσίες που θα διαταράσσουν το αριστερό παραμύθι της ηρωικής διαπραγμάτευσης με βάση της αριστερές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι αστυνομική. Είναι καθαρά πολιτική. Κι αυτή δεν προέρχεται μόνο από τον επικίνδυνο υπουργό Γιάννη Πανούση, αλλά και από το πρωθυπουργικό γραφείο.

Έχει ενοχλήσει τόσο πολύ η υποχώρηση σε όλα τα επίπεδα και η σκληρή κριτική από τα αριστερότερα, που ακόμη κι οι μικρές λεπτομέρειες σαν το παραμύθι του αποκλεισμού των υπουργείων και του Μαξίμου από τους μισητούς δανειστές, λαμβάνονται από την ομάδα Τσίπρα ως μικρές νίκες της «ριζοσπαστικής» τους (δια)κυβέρνησης. Την ίδια ώρα που από τα μέσα ενημέρωσης έχουμε προετοιμαστεί ότι από το προσεχές φθινόπωρο, όταν δηλαδή τα μέτρα του αριστερού μνημονίου θα αρχίσουν να εφαρμόζονται χτυπώντας κάθε σπίτι φτωχού πολίτη, η αστυνομία σχεδιάζει να «εκκαθαρίσει» για μια ακόμη φορά τα Εξάρχεια για να απαλλαγεί από τις «ταραχές» που θα έρθουν για να πλήξουν την «πρώτη αριστερή κυβέρνηση στην Ευρώπη μετά τον πόλεμο» και το φιλολαϊκό της μνημόνιο.

(Δεν είναι καθόλου παράξενο που σπανίζουν οι φωτογραφίες των εκπροσώπων της τρόικας, ενώ σε αντίστοιχες περιόδους ελέγχου στο παρελθόν γεμίζαμε με τα φωτογραφικά καρέ τους. Πλέον, οι πολλές φωτογραφίες κάνουν κακό)

(Καιρός είναι να αρχίσετε να βάζετε ξανά τα κάγκελα έξω από τη βουλή. Κυκλοφορούν πολλοί φωτορεπόρτερ)

Σχετικά Με Το Συντάκτη

Πολύφημος

Δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα. Βασικά, δεν υπάρχουν δικαιώματα γενικώς.

Αφήστε Ένα Σχόλιο

eleven + 6 =

Simple Share Buttons